Google AdWords

Google AdWords

Som beskrevet i afsnittet om SEO hører SEO under SEM sammen med Google AdWords. En kombination af disse værktøjer vil gøre det langt nemmere at finde din hjemmeside. På den måde vil du også nemmere få kunder og højest sandsynlig få flere konverteringer.

PPC – pay per click

Google AdWords er de betalte annoncer, som du ser på Google, når du søger på fodboldstøvler eksempelvis. Hvis du køber nogle bestemte søgeord, vil du få en af pladserne øverst eller en af de nederste pladser på en af de første sider – det kommer an på, hvad du vil betale for hvert søgeord. Du betaler et beløb fordelt ud på en måned. Beløbet divideres med 30,4, som er gennemsnittet for, hvor mange dage der er på en måned.

Google annonce

Dermed kan du betale 304 kroner for at have søgeordet Nike Mercurial Vapor grøn på Google AdWords. Her har du måske betalt 3 kroner for hver gang, der klikkes på din annonce (ppc). Du har derfor fortalt Google, at du kun ønsker, at der skal kunne klikkes på den 3 gange om dagen, så din virksomhed mere eller mindre vil blive vist i hele måneden og ikke kun en uge. Lad os antage, at du ikke havde en daglig grænse. Så kunne du risikere kun at have dit navn figureret i et par dage, da du betaler 3 kroner for hver gang en potentiel kunder klikker ind. Efter 101 klik har du brugt 303 kr – altså tæt på maks grænsen for, hvad du har betalt.

Google AdWords

Hjælp til AdWords

Det er her, at Social Bees kommer ind i billedet. Vi kan i fællesskab rådgive din virksomhed og finde søgeord og den målgruppe, der er værd at satse på. Samtidig vil vi nøje følge med i, hvordan det går og vurdere, om strategien skal tilpasses. Desuden kan vi sammen aftale, hvad og hvor mange søgeord, din virksomhed ønsker at betale for. Og husk – søgeordene koster ikke noget, hvis der ikke klikkes ind. Altså vil det kun være de populære søgeord, der koster dig noget. Dog vil disse også lede hen til din side og skabe potentielle konverteringer. MEN du skal også huske at tænke på, at selvom der er mange kliks, er det ikke lig med konverteringer! Det handler om at vælge de populære søgeord kombineret med søgeord, som reelt set er så langt i købsprocessen, at potentielle kunder er tæt på et køb.

Det er også muligt at annoncere via partnernetværk/displaynetværket. Det foregår dog på andre sider, end de annoncer du ser, når du søger på Google. Disse vil ligge inde på bestemte sider ude i venstre og højre side.

Google Annoncering

SEO er en langsigtet løsning, mens Google AdWords lynhurtigt giver dig svar på, om du går efter de rigtige søgeord. Og når man tænker på, hvor mange der hver dag bruger Google som søgemaskine sammenlignet med Bing, Yahoo og hvad de ellers hedder, er det en god investering.

Den helt store konkurrent vil om et par år være Youtube. Derfor kan din virksomhed også overveje, om I ønsker hjælp til at annoncere på Youtube af os.